Hverdagen i vuggestuen

Ved opstarten i vuggestue lægger vi stor vægt på at skabe tillid og trygge rammer for jeres barn og jer som familie.

Vi prioriterer den gode dialog med jer forældre, da I kender jeres barn bedst.

I inviteres til besøg cirka 14 dage før opstart. Ligeledes tilbyder vi en opstartssamtale i løbet af de første tre måneder. Vi kan altid afsætte tid til en samtale ved behov, men tilbyder jer også en årlig trivsels- og udviklingssamtale om jeres barn.

Vi vægter genkendelighed og struktur i hverdagen. Vi tilpasser hverdagen til jeres barns rytme både ift. mad og søvn.

Vi har gode udearealer, bl.a. en legeplads med gynger, rutsjebane, samt motoriske og sansemæssige udfordringer.

I løbet af ugen tilbyder vi aktiviteter, der tager udgangspunkt i de 6 læreplanstemaer. Vi prioriterer en ugentlig turdag, hvor vi benytter husets klapvogne, kassecykler eller offentlig transport og vores gode nærmiljø.

Ved overgang til vuggehave og børnehave har vi fokus på en god og tryg brobygning.

Bruger jeres barn ble skal de medbringes.