Hverdagen i minigruppen

Til minigruppen visiteres børn med og uden funktionsnedsættelse. Fælles for dem er, at de har behov for ekstra støtte i hverdagen, herunder specialpædagogisk indsats.

Ved opstarten i minigruppen lægger vi stor vægt på at skabe tillid og trygge rammer for jeres barn og jer som familie. Vi prioriterer den gode dialog med jer forældre, da I kender jeres barn bedst.

I minigruppen er der et udvidet forældresamarbejde omkring barnets trivsel og udvikling.

Vi har et udvidet forældresamarbejde ud fra barnets handleplan og vægter et tæt samarbejde med jer højt for netop at sikre udvikling både i Kaninbjerget og hjemmet.

Vi arbejder inkluderende ud fra det enkelte barns behov og kompetencer, men følger så vidt muligt børnehavens daglige struktur.

Børnene i minigruppen er tilknyttet legegrupper på tværs af andre stuer, og der er mulighed for at være med i andre børns aktiviteter eller ture. Dog er intet helt fastlagt, da det handler om barnets udvikling og dagsform, og tager så vidt muligt også på tur.