Hverdagen i børnehaven

Vores børnehave består af Humlebistuen og Myrestuen.

Ved opstarten i børnehave lægger vi stor vægt på at skabe tillid og trygge rammer for jeres barn og jer som familie.

Vi prioriterer den gode dialog med jer forældre, da I kender jeres barn bedst.

Hvis I er ny familie i Børnehuset Kaninbjerget  inviterer vi jer på besøg cirka 14 dage før opstart. Vi kan altid afsætte tid til en samtale ved behov, men tilbyder jer også en årlig trivsels- og udviklingssamtale om jeres barn.

Vi vægter genkendelighed og struktur  i hverdagen. Vi er ude efter frokost året rundt.

Vores dagligdag består af mange forskellige aktiviteter, hvilket gør vi kan være ude flere gange om dagen. Derfor har barnet brug for adskillige sæt skiftetøj og overtøj til både formiddag og eftermiddag.

I middagsstunden er der mulighed for at få en lur til de børn, der trænger til det.

Vi har gode udearealer, bl.a. en legeplads med gynger, rutsjebane, samt motoriske og sansemæssige udfordringer.

I løbet af ugen tilbyder vi aktiviteter, der tager udgangspunkt i de 6 læreplanstemaer. Vi prioriterer en ugentlig turdag, hvor vi benytter husets klapvogne, kassecykler eller offentlig transport og vores gode nærmiljø.

Bruger jeres barn ble skal de medbringes.

Ved overgang til SFO har vi fokus på en god og tryg brobygning, primært til vores distriktsskole Sophieskolen, og så vidt det er muligt til andre kommunale SFO'er.